20. marts 2018

HJÆLP TIL UDLÆGNING AF ÆGGEFÆLDER

Kære medlemmer 


SBK har fået en henvendelse fra DTU Aqua som jeg håber vi kan hjælpe dem med. Guldborgsund Kommune har tilpasset nogle arealer langs Flintinge Å så de bedre oversvømmes i foråret og samtidigt slås så de ikke gror til i tagrør men i stedet bliver som græs o.a. som gedderne gerne vil gyde i. 





DTU Aqua vil meget gerne finde ud af om de nye områder bliver brugt til gydning og hvor meget. Det vil DTU Aqua gøre ved at udlægge 12 stk. æggefælder, som skal tilses/tømmes og æggene tælles minimum én gang i ugen. Dem som var til mit oplæg i december vil måske huske at jeg havde fotos med af præcis sådanne æggefælder da jeg tænkte at det var oplagt for klubben, at hjælpe med f.eks. sådan et projekt. Jeg håber derfor, at vi kan få nok af jer, der bor nede sydover, til at hjælpe DTU Aqua med projektet. 









Hvis man er interesseret i at give en hånd med, skal man sende en mail til Henrik Dalby Ravn, Videnskabelig assistent, Sektion for Ferskvandsfiskeri og -økologi DTU Aqua, hrav@aqua.dtu.dk